דלקת חניכיים ומחלות חניכיים

מחלות חניכיים שונות נוצרות מדלקת חניכיים, דלקת זו נגרמת על ידי הצטברות חיידקים על החניכיים. סיפטומים שונים למחלת חניכיים יכולים להיות דימומים רבים בצחצוח, חניכיים נפוחות, רגישות בחניכיים, ועוד ..

הדלקת נגרמת כאשר החיידקים שמצטברים על החניכיים מפרישים חומרים שפוגעים בחניכיים ומתחילים את הדלקת. מניעה של המחלה יכולה להעשות ע"י צחצוח נכון מספר פעמים ביום, מעבר בין השיניים עם חוט דנטלי, ועזרים נוספים להיגיינת השיניים.

בריאות וחניכיים

לפעמים בעיות שונות בגוף ולא קשורות בהכרח לשיניים ולחניכיים יכולות לגרום לדלקות חניכיים, למשל במצב בו מתבצעים שינויים הורמונליים בגוף, כמו למשל בהריון, יש לשמור על השיניים ולהקפיד טוב מהרגיל, כיוון שבמצב כזה דלקות מופיעות מהר יותר.

דלקות חניכיים

טיפול במחלה

כאשר מתגלה מחלת חניכיים היא דורשת מספר טיפולים עד למצב של הבראה . יש ללכת לרופא בעת התסמינים ולהקדים תרופה למחלה מה שנקרא.

תחילה, יש להסיר את האבנית (אבן שן) שהצטברה במקום ולנקות אותו באופן יסודי ע"י ביקור אצל השיננית. התרופות תלויות בחומרת הבעיה, ויכולות להתחיל ממי פה אנטי בקטריאלים ועד לאנטיביוטיקה. כמו כן קיימים תוספי תזונה טבעיים שנועדו כדי לרפות מחלות כאלו, יש להתייעץ עם רופא לפניי לקיחתן.

החמרה

כאשר הדלקת מתפתחת ולא מטפלים בה כמו שצריך היא יכולה להתפתח למחלות קשות יותר ביניהם נסיגת חניכיים, שכדי לרפא אותה צריך לעבור תהליך קשה, ארוך, ולא נעים במידה ומגלים את זה מאוחר מידיי.

לסיכום

יש לשמור על השיניים, לצחצח ולהשתמש באביזרים הנכונים לשמירה על היגיינה מרבית, מצב זה יחסוך טיפולי שיניים עתידיים וימנע אי נעימויות שונות. זכרו ששמירה על שיניכם הוא דבר חשוב ואין להזניח אותו.

לכל שאלה שיש לכם או אם ותרצו לקבל יעוץ חינם ממומחה לגבי טיפול השיניים הבא שלכם, מלאו את טופס צור הקשר ומומחה יחזור אליכם ! שמרו על בריאותכם 🙂

תרצו ייעוץ מרופא מומחה ?